details normontwerp

Documentnummer:NPR 1813:2024 Ontw.
Type:NEN
Commissie:Kantoor en schoolmeubilair
Commissie naam:302010
Recensie gepubliceerd:maandag 16 dec 2024
Einddatum commentaartermijn:vrijdag 14 mrt 2025
Categorieën:13.180 Ergonomie
Contact email:margot.verbeek(at)nen.nl
Scope van het normontwerp:

Deze praktijkrichtlijn geeft aanwijzingen om een administratieve ruimte of kantoor in te richten met kantoormeubilair. Hierbij maakt de praktijkrichtlijn gebruik van relevante onderdelen uit geldende Europese normen. In deze praktijkrichtlijn betekent ‘inrichten’: werkruimten en kantoren geschikt maken om administratieve en beeldschermwerkzaamheden te verrichten. Onder de inrichting van administratieve ruimten en kantoren valt o.a. het volgende meubilair: bureaus, kantoorstoelen, vergadertafels, vergaderstoelen en werkplekaccessoires. Veel van de informatie in dit document is ook toepasbaar voor het inrichten en gebruik van zogenoemde thuiswerkplekken.

U kunt commentaar geven op elke sectie van dit normontwerp bij de betreffende sectie. Algemeen commentaar op het normontwerp kunt u bij de titel invoeren.

Alle commentaren worden gecontroleerd door een webmaster. Dit om misbruik, bijvoorbeeld onacceptabel taalgebruik of ongewenste reclame, te voorkomen. De webmaster beoordeelt en verandert de inhoud van uw commentaar niet. Ook corrigeren wij geen spel- en stijlfouten.

Een overzicht van uw commentaar kunt uw benaderen via 'Mijn profiel' (rechtsboven in uw scherm).

Normontwerpen op papier/digitaal kunt u verkrijgen via de normshop op www.nen.nl.